Edukacja dla Mądrości
Publikacje prezentują praktyczne zastosowania koncepcji edukacji dla mądrości autorstwa amerykańskiego psychologa Roberta J. Sternberga. Zakłada ona, że człowiek rozwija się w toku aktywności prowadzącej do budowania harmonii wewnętrznej z uwzględnianiem dobra innych. Warunkiem osiągnięcia efektu oddziaływania nauczycieli i wychowawców jest organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających rozwojowi potencjalnych zdolności, wartościowemu zachowaniu i podejmowaniu działań zmierzających do odkrywania i realizowania wartości.
W ramach serii po raz pierwszy przybliżamy polskim pedagogom szersze podstawy metodyczne tej nowej koncepcji, jak również przedstawiamy propozycje jej praktycznego zastosowania – w formie scenariuszy zajęć.
Kreatywnie, twórczo i mądrze o edukacji
Opublikowano: 16 maja 2023
- Jednak, czy jest w niej na to miejsce i przestrzeń?
- Czy współczesna edukacja zapewnia nam odpowiednie warunki do realizacji powyższych umiejętności?
- Czy nauczyciele i nauczycielki są odpowiednio przygotowani do wspierania uczniów i uczennic w tym zakresie?
- prof. Krzysztof Szmidt – profesor dr hab. nauk społecznych, profesor zwyczajny w Uniwersytecie Łódzkim, kierownik Katedry Edukacji Artystycznej i Pedagogiki Twórczości. Zajmuje się badaniem problemów wychowania do twórczości, pomocy w rozwoju i psychoedukacji oraz animacji społeczno-kulturalnej. Prekursor pedagogiki pozytywnej. Autor wielu publikacji, w tym m.in. pozycji “Myślenie pytajne”, która była inspiracją dla powstania instalacji artystycznej.
- prof. Roman Leppert – pedagog, profesor nauk społecznych, związany z Uniwersytetem Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, twórca fenomenu edukacyjnego “Akademickiego Zacisza”: https://www.facebook.com/2020.WP, które łączy świat akademicki z praktyką.
Miejsce spotkania: Pałac Biedermanna, ul. Franciszkańska 1/5 w Łodzi
Komentarze
Ten post dostępny jest także w języku: angielski