Recenzja “Myślenia w edukacji”
Opublikowano: 25 lutego 2022
Mamy więc do czynienia z lekturą wymagającą chwili do namysłu i możliwości zatrzymania się nad czytanymi słowami. Z publikacją naukową, która jest dedykowana swoistej grupie odbiorców. O której zarazem nie mówi się wiele (lub w ogóle) w Polsce na studiach pedagogicznych (a przynajmniej ja się z tym nie spotkałam w ciągu mojej pięcioletniej przygody), a o której, w mojej ocenie, warto przynajmniej ...
O metodzie design thinking
Opublikowano: 21 stycznia 2022
“Zaproś dziecko do obserwacji wybranego przez nie drzewa. Wspólnie przyjrzyjcie mu się przez pryzmat jego funkcji, potrzeb i oczekiwań. Spróbujcie opisać świat i otaczającą drzewo rzeczywistość, tak jakbyście to wy byli drzewem. Opiszcie świat ‘jego oczami’. Zadanie ma na celu dotknięcie problematyki empatii, przełamanie stereotypowego patrzenia na świat, zjawiska, rzeczy przez pryzmat ich funkcji...