Edukacja dla Mądrości
Publikacje prezentują praktyczne zastosowania koncepcji edukacji dla mądrości autorstwa amerykańskiego psychologa Roberta J. Sternberga. Zakłada ona, że człowiek rozwija się w toku aktywności prowadzącej do budowania harmonii wewnętrznej z uwzględnianiem dobra innych. Warunkiem osiągnięcia efektu oddziaływania nauczycieli i wychowawców jest organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających rozwojowi potencjalnych zdolności, wartościowemu zachowaniu i podejmowaniu działań zmierzających do odkrywania i realizowania wartości.
W ramach serii po raz pierwszy przybliżamy polskim pedagogom szersze podstawy metodyczne tej nowej koncepcji, jak również przedstawiamy propozycje jej praktycznego zastosowania – w formie scenariuszy zajęć.
Recenzja “Myślenia w edukacji”
Opublikowano: 25 lutego 2022
Mamy więc do czynienia z lekturą wymagającą chwili do namysłu i możliwości zatrzymania się nad czytanymi słowami. Z publikacją naukową, która jest dedykowana swoistej grupie odbiorców. O której zarazem nie mówi się wiele (lub w ogóle) w Polsce na studiach pedagogicznych (a przynajmniej ja się z tym nie spotkałam w ciągu mojej pięcioletniej przygody), a o której, w mojej ocenie, warto przynajmniej mimochodem wspomnieć w kontekście doktryn pedagogicznych czy alternatywnych podejść względem edukacji.
Zapraszamy do zapoznania się z recenzją książki “Myślenie w edukacji” opublikowanej na łamach portalu nakanapie.pl
“Myślenie w edukacji” to publikacja dla pedagogów, nauczycieli, edukatorów, studentów pedagogiki i innych kierunków humanistyczno-społecznych, badaczy edukacji, filozofów – dla wszystkich zainteresowanych sposobami postępowania umożliwiającymi uczniom na wszystkich poziomach kształcenia stanie się ludźmi bardziej refleksyjnymi, rozumniejszymi i rozsądniejszymi.
Recenzję przeczytasz TUTAJ.
Dostęp do publikacji TUTAJ.
Komentarze
Ten post dostępny jest także w języku: angielski