Edukacja dla Mądrości
Publikacje prezentują praktyczne zastosowania koncepcji edukacji dla mądrości autorstwa amerykańskiego psychologa Roberta J. Sternberga. Zakłada ona, że człowiek rozwija się w toku aktywności prowadzącej do budowania harmonii wewnętrznej z uwzględnianiem dobra innych. Warunkiem osiągnięcia efektu oddziaływania nauczycieli i wychowawców jest organizowanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających rozwojowi potencjalnych zdolności, wartościowemu zachowaniu i podejmowaniu działań zmierzających do odkrywania i realizowania wartości.
W ramach serii po raz pierwszy przybliżamy polskim pedagogom szersze podstawy metodyczne tej nowej koncepcji, jak również przedstawiamy propozycje jej praktycznego zastosowania – w formie scenariuszy zajęć.
Wartość myślenia pytajnego
Opublikowano: 14 maja 2021
Publikacja Myślenie pytanie Krzysztofa J. Szmidta i Elżbiety Płóciennik stała się inspiracją do wnikliwego artykułu na temat kształtowania krytycznego myślenia u dzieci, jaki ukazał się w „Newsweek. Psychologia Dziecka”. Polecamy!
Komentarze
Ten post dostępny jest także w języku: angielski