Opis produktu
Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym to oryginalna na polskim rynku wydawniczym monografia na temat konkurencyjności przedsiębiorstw w kontekście zagadnienia kreowania wartości. Autorka omawia kwestie związane z tworzeniem przez przedsiębiorstwo wartości wspólnie z konsumentami, uwarunkowane specyfiką i potencjałem środowiska wirtualnego. Książka jest cennym źródłem wiedzy o wirtualnych społecznościach oraz ich znaczeniu w zakresie budowania oferty przedsiębiorstwa i poprawy innowacyjności biznesu. Zawiera zagadnienia dotyczące współpracy z konsumentami w takich płaszczyznach, jak tworzenie unikalnych, odpowiadających na potrzeby klientów produktów, wdrażanie procesów dostosowanych do specyfiki poszczególnych branż i rynków czy wreszcie zapewnienie komunikacji z rynkiem poprzez tworzenie i dystrybucję treści oraz propagowanie idei i wartości organizacji.
Dowiedz się więcej na naszym BLOGU.
Komentarze
Spis treści
Wstęp 9
Rozdział 1. Konsument w otoczeniu rynkowym 15
1.1. Konsument w koncepcji marketingu 15
1.2. Nowa Gospodarka – charakterystyka i główne determinanty zmian 21
1.3. Nowy typ konsumenta – zmiany w postawach i zachowaniach konsumenckich 31
Rozdział 2. Charakterystyka wirtualnych społeczności 43
2.1. Istota i potencjał wirtualnych społeczności 43
2.2. Rodzaje wirtualnych społeczności i ich wykorzystanie w organizacji 51
2.3. Rola wirtualnych społeczności w kreowaniu wartości 60
Rozdział 3. Wartość jako źródło przewagi konkurencyjnej 67
3.1. Definicja wartości na gruncie koncepcji marketingowej 67
3.2. Koncepcje tworzenia i podziału wartości 77
3.3. Korzyści dla organizacji i konsumentów 88
Rozdział 4. Koncepcja współtworzenia wartości z klientami 95
4.1. Czynniki warunkujące współpracę 95
4.2. Zaangażowanie klientów jako podstawa współtworzenia wartości 100
4.3. Motywy zaangażowania klientów we współpracę 103
4.4. Formy współpracy z klientami 107
4.5. Obszary wykorzystania idei współtworzenia wartości z klientami w organizacji 119
Rozdział 5. Współtworzenie wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym w praktyce przedsiębiorstw w Polsce i na świecie – badania empiryczne 127
5.1. Cel i metodyka badania empirycznego oraz charakterystyka próby 127
5.2. Praktyka współtworzenia wartości z klientami w przedsiębiorstwie – przegląd i charakterystyka 135
5.3. Znajomość zagadnienia współtworzenia wartości z konsumentami w środowisku wirtualnym 141
5.4. Ocena wpływu współtworzenia wartości z konsumentami na poszczególne obszary działalności przedsiębiorstwa 146
5.5. Postrzegany przez przedsiębiorstwo potencjał współtworzenia wartości z klientami w środowisku wirtualnym w zakresie budowania przewagi rynkowej 167
5.6. Podsumowanie 177
Zakończenie 183
Bibliografia 187
Spis rysunków i tabel 199
Załącznik ‒ Kwestionariusz 205
Nota o Autorze 215
Komentarze
Opinie
Na razie brak recenzji produktów.