Opis produktu
Publikacja doskonale wpisuje się w klimat „protwórczości i prozdolności” dzisiejszych czasów. Powstała jako projekt teoretyczno-badawczy, który integruje dwa zespoły pracowników naukowych: przedstawicieli pedagogiki twórczości oraz edukacji artystycznej. Autorzy przedstawili podstawy pedagogiki pozytywnej, w oparciu o zgromadzoną wiedzę teoretyczną i wyniki badań własnych. Autorzy bardzo ciekawie prowadzą swój wywód. Z jednej strony mamy do czynienia z naukowym i rzetelnym wykładem, z drugiej strony autorzy w żywy i lekki sposób omawiają problematykę, która skłania czytelnika do własnych refleksji i przemyśleń, zachęca do projektowania własnych działań pedagogicznych.
Komentarze
Spis treści
Słowo wstępne (K. J. Szmidt, M. Modrzejewska-Świgulska) 7
Wprowadzenie 11
Krzysztof J. Szmidt – Pedagogika pozytywna: twórczość – zdolności – mądrość zespolone 13
I. Twórczość jako zasób wspierający dobrostan ludzki 41
Aleksandra Chmielińska – Twórczość „tych, którzy czują więcej” 43
Monika Modrzejewska-Świgulska – Twórczość codzienna jako zasób wspierający dobrostan ludzi 83
II. Formy edukacji stymulujące twórczość dziecka 107
Aleksandra Wodzyńska – Szkoła wspierająca twórczość. Studium przypadku Priory School w Wielkiej Brytanii 109
Magdalena Sasin – Słuchanie – odtwarzanie – tworzenie zintegrowane, czyli o rozwijaniu zdolności muzycznych dzieci najmłodszych 131
III. Zdolności – uzdolnienia – talent 147
Joanna Okołowicz – Talent czy dar? Kontrowersje teoretyczne i empiryczne wokół zjawiska talentu 149
O Autorach 185
Komentarze
Opinie
Na razie brak recenzji produktów.