Opis produktu
W publikacji podjęto problematykę wykorzystywania informacji związanych ze zdrowiem w marketingu produktów żywnościowych, skupiając się przede wszystkim na oświadczeniach zdrowotnych i żywieniowych umieszczanych na etykietach. Wybór tematu wynikał z jednej strony z rosnącego znaczenia pozacenowych atrybutów produktów żywnościowych, do których zaliczają się dane o właściwościach odżywczych i zdrowotnych, a z drugiej – z luki badawczej w tym obszarze w polskiej literaturze przedmiotu.
Monografia może być użyteczna zarówno dla uczonych zajmujących się marketingiem produktów żywnościowych lub naukami o żywności i żywieniu oraz studentów pokrewnych kierunków, jak i dla praktyków zarządzania marketingowego w przedsiębiorstwach przetwórstwa i dystrybucji produktów z segmentu tzw. „zdrowej żywności”.
ZE WSTĘPU
Książka bardzo interesująca, oryginalna, warta rozpowszechnienia. Brak na polskim rynku wydawniczym tak kompleksowego opracowania. Podjęty przez Autora problem badawczy jest ważny i nietypowy. Zaletami monografii są zarówno wnikliwe studia literaturowe, jak i wyniki badań własnych Autora. Zgromadzony materiał jest bardzo bogaty i wartościowy. Publikacja ma znaczące walory aplikacyjne.
Z RECENZJI DR HAB. RENATY NESTOROWICZ, PROF. UEP
Komentarze
Spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Definicje, typy i uwarunkowania stosowania oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych 15
1.1. Definicja i rynek żywności funkcjonalnej 15
1.2. Typologia oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych 24
1.3. Uregulowania prawne dotyczące oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych 49
Podsumowanie 69
Rozdział 2. Determinanty zainteresowania, rozumienia, postrzegania i wykorzystywania oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych – stan wiedzy 71
2.1. Uwarunkowania zainteresowania informacjami związanymi ze zdrowiem na etykietach produktów żywnościowych 71
2.2. Uwarunkowania rozumienia informacji związanych ze zdrowiem na etykietach produktów żywnościowych 76
2.3. Postrzeganie informacji związanych ze zdrowiem w komunikacji marketingowej na rynku produktów żywnościowych 83
2.4. Uwarunkowania wykorzystywania informacji związanych ze zdrowiem na etykietach produktów żywnościowych 94
Podsumowanie 120
Rozdział 3. Rola informacji związanych ze zdrowiem na rynku produktów żywnościowych – perspektywa producentów i dystrybutorów 121
3.1. Charakterystyka próby badanej 121
3.2. Ocena ilości, zrozumiałości, znaczenia i wiarygodności oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych 137
3.3. Narzędzia promocji produktów z oświadczeniami zdrowotnymi i żywieniowymi 156
Podsumowanie 174
Rozdział 4. Rola informacji związanych ze zdrowiem na rynku produktów żywnościowych – perspektywa konsumentów 177
4.1. Charakterystyka próby badanej 177
4.2. Ocena ilości, zrozumiałości, znaczenia i wiarygodności oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych 189
4.3. Narzędzia promocji produktów z oświadczeniami zdrowotnymi i żywieniowymi 214
Podsumowanie 241
Rozdział 5. Studia przypadku firm sektora spożywczego akcentujących informacje związane ze zdrowiem 245
5.1. Cinna Produkty Zdrowia – producent napoju LycoLife 245
5.1.1. Wywiad pogłębiony 245
5.1.2. Analiza strony internetowej 250
5.2. Bio Planet 257
5.2.1. Wywiad pogłębiony 257
5.2.2. Analiza strony internetowej 268
5.3. Primavika 279
5.3.1. Wywiad pogłębiony 279
5.3.2. Analiza strony internetowej 287
5.4. Katalog dobrych praktyk 295
Podsumowanie 301
Zakończenie 303
Bibliografia 323
Aneks 1. Wykaz oświadczeń zdrowotnych i żywieniowych 345
Aneks 2. Kwestionariusze ankiet i instrukcja wywiadu 365
Spis tabel 389
Spis rysunków 395
Komentarze
Opinie
Na razie brak recenzji produktów.