Nowis – Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne | TOM 13, NUMER 2/2021
Opublikowano: 19 November 2021
Zeszyt tematyczny, stanowi rezultat współpracy dwóch zespołów: polskiego (Uniwersytet Łódzki i powiązanymi z nim autorami z Akademii Pomorskiej w Słupsku oraz Uniwersytetu w Białymstoku) i francuskiego (Conservatoire National des Arts et Métiers – Formation et Apprentissages Professionnels i Katedry UNESCO Instytutu Katolickiego w Paryżu Formation Professionnelle, Construction personnelles et Transfomations sociales).
Przedmiotem tekstów zgromadzonych w tym numerze jest eksploracja różnych aspektów epistemologicznych, teoretycznych, metodologicznych i społecznych odnoszących się do tego, co można określić jako „myślenie transformacyjne”, w szczególności gdy odnosi się ono do zagadnień działania i kształcenia profesjonalnego.
WYBRANE TEKSTY (dostępne po kliknięciu w link):
🇵🇱 „Myśląc transformacje” – wprowadzenie w problematykę
Jean-Marie Barbier, Ewa Marynowicz-Hetka (15-19)
🇫🇷 Działanie profesjonalne i koncept „myśląc transformacje”
Jean-Marie Barbier (25-47)
🇫🇷 Transwersalna analiza aktywności i paradygmat transformacji
Ewa Marynowicz-Hetka (48-65)
🇫🇷 Transformacje i ich dominanty: między dynamiką i strukturą procesualności
Lech Witkowski (66-87)
🇬🇧 (Re)konceptualizacja różnicy w kontekście tożsamości podmiotu działającego
Anna Walczak (88-108)
🇫🇷 Rozpoznanie dynamiki zmian obecnych w prośbie o pomoc
Martine Dutoit (109-123)
🇫🇷 Transformacje postrzegania sytuacji przed zaangażowaniem w działanie
Marie Jasmine Hyppolite (124-144)
🇫🇷 Konstruowanie sytuacji działań policyjnych po zamachach terrorystycznych: trwałe transformacje kultury interpretacji i doświadczeń zespołowych
Myriam Léonard (145-166)
🇫🇷 Sens transformacji i transformacje sensu: zmiany sensu aktywności w wymiarze biograficznym
Daniela Rodriguez (167-185)
🇵🇱 Transformacje w interakcjach: przykład relacji między rodzicami i dziećmi LGBT+
Katarzyna Gajek (186-204)
🇫🇷 Zmiana sposobów postępowania wobec drugiego związana ze znaczącymi doświadczeniami: przypadek menadżerów
Kim Vu (205-226)
🇵🇱 Transformacje życia profesjonalnego asystentów rodziny: komunikowanie doświadczeń
Izabela Kamińska-Jatczak (227-250)
🇵🇱 O „przepływach intelektualnych”: spotkania dialogowe
Marcin Kafar, Ewa Marynowicz-Hetka (251-274)
🇵🇱 Przekroje profesjonalności: reprezentacje versus transformacje
Lech Witkowski (275-298)
🇵🇱 Aktywność – twórczość – emocje. Przestrzenie transformacji i synergii
Halina Monika Wróblewska (299-316)
🇵🇱 Transwersalna analiza aktywności – znaczące doświadczenie badawcze
Izabela Kamińska-Jatczak (317-332)
🇫🇷 „Przygotować się do działania”, skoordynowany program badań inspirowany ideą „myślenie-transformacja”, pilotowany przez Katedrę UNESCO Instytutu Katolickiego w Paryżu
Jean-Marie Barbier, Martine Dutoit (333-339)
🇵🇱 Myśląc transformacje: przestrzenie uwspólniania podejścia epistemologicznego
Izabela Kamińska-Jatczak, Ewa Marynowicz-Hetka (340-352)
Komentarze
Ten post dostępny jest także w języku: Polish