AUL. Folia Librorum – nowy numer

Opublikowano: 15 June 2020
cover_issue_598_pl_PL

Polecamy nowy numer czasopisma naukowego Uniwersytetu Łódzkiego “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Librorum” Tom 1 Nr 30 (2020).

“Od czasu, gdy w 1963 r. Tadao Umesao użył po raz pierwszy terminu „społeczeństwo informacyjne”, upłynęło ponad pół wieku. Pojęcie to, stosowane dziś niemal powszechnie, obrosło w wiele innych, mniej lub bardziej znanych przeciętnemu uczestnikowi jōhōka shakai. Ich przegląd, w oparciu o literaturę przedmiotu, przygotowała Patrycja Nawrocka w artykule, którym otwieramy nowy numer naszego czasopisma, tym razem w części problem owej poświęconego zagadnieniom wyłącznie współczesnym. Globalizacja, rozwój technologii, to część czynników, determinujących nie tylko życie przeciętnego człowieka XXI wieku, ale również funkcjonowanie rozmaitych instytucji, w tym placówek kultury. Należą do nich biblioteki, które stały się tematem kolejnego, polecanego przez nas, tekstu. Jego Autorka przyjrzała się kształtowaniu świadomości marki, jako istotnego elementu polityki marketingowej realizowanej przez biblioteki akademickie. Hanna Grabowska, poza przywołaniem i zdefiniowaniem pojęć związanych z przedmiotem swoich dociekań, przedstawiła także wyniki badań własnych, dotyczących
określenia poziomu świadomości marki bibliotecznej w środowisku zarówno bibliotekarzy, jak i użytkowników wybranych polskich i brytyjskich bibliotek akademickich” – do lektury tych i innych artykułów zaprasza Redakcja czasopisma.

Wszystkie artykuły można przeczytać TUTAJ

Komentarze

Ten post dostępny jest także w języku: Polish