O metodzie design thinking

Opublikowano: 21 stycznia 2022
2 just
“Zaproś dziecko do obserwacji wybranego przez nie drzewa. Wspólnie przyjrzyjcie mu się przez pryzmat jego funkcji, potrzeb i oczekiwań. Spróbujcie opisać świat i otaczającą drzewo rzeczywistość, tak jakbyście to wy byli drzewem. Opiszcie świat ‘jego oczami’. Zadanie ma na celu dotknięcie problematyki empatii, przełamanie stereotypowego patrzenia na świat, zjawiska, rzeczy przez pryzmat ich funkcji i zobaczenia świata z odmiennej perspektywy.”
Monika Just, współautorka książki “Design Thinking dla edukatorów”, zachęca w najnowszym wydaniu “Psychologii Dziecka” do projektu kreatywność. Tłumaczy, jakie procesy myślowe zachodzą w umyśle dziecka; jak wykorzystać dar wyobraźni i co zrobić, by nie stłumić potencjału młodszego pokolenia.
Tekst możecie znaleźć w najnowszym wydaniu Newsweek Extra “Psychologia Dziecka” 1/2022 s. 68
Publikacja “Design Thinking dla edukatorów” TUTAJ.

Komentarze

Ten post dostępny jest także w języku: angielski