Nowis – Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne | TOM 13, NUMER 2/2021

Opublikowano: 19 listopada 2021
3-300x208

Zeszyt tematyczny, stanowi rezultat współpracy dwóch zespołów: polskiego (Uniwersytet Łódzki i powiązanymi z nim autorami z Akademii Pomorskiej w Słupsku oraz Uniwersytetu w Białymstoku) i francuskiego (Conservatoire National des Arts et Métiers – Formation et Apprentissages Professionnels i Katedry UNESCO Instytutu Katolickiego w Paryżu Formation Professionnelle, Construction personnelles et Transfomations sociales).

Przedmiotem tekstów zgromadzonych w tym numerze jest eksploracja różnych aspektów epistemologicznych, teoretycznych, metodologicznych i społecznych odnoszących się do tego, co można określić jako „myślenie transformacyjne”, w szczególności gdy odnosi się ono do zagadnień działania i kształcenia profesjonalnego.

POBIERZ NUMER (🇵🇱🇫🇷🇬🇧)

WYBRANE TEKSTY (dostępne po kliknięciu w link):

🇵🇱 „Myśląc transformacje” – wprowadzenie w problematykę

Jean-Marie Barbier, Ewa Marynowicz-Hetka (15-19)

🇫🇷 Działanie profesjonalne i koncept „myśląc transformacje”

Jean-Marie Barbier (25-47)

🇫🇷 Transwersalna analiza aktywności i paradygmat transformacji

Ewa Marynowicz-Hetka (48-65)

🇫🇷 Transformacje i ich dominanty: między dynamiką i strukturą procesualności

Lech Witkowski (66-87)

🇬🇧 (Re)konceptualizacja różnicy w kontekście tożsamości podmiotu działającego

Anna Walczak (88-108)

🇫🇷 Rozpoznanie dynamiki zmian obecnych w prośbie o pomoc

Martine Dutoit (109-123)

🇫🇷 Transformacje postrzegania sytuacji przed zaangażowaniem w działanie

Marie Jasmine Hyppolite (124-144)

🇫🇷 Konstruowanie sytuacji działań policyjnych po zamachach terrorystycznych: trwałe transformacje kultury interpretacji i doświadczeń zespołowych

Myriam Léonard (145-166)

🇫🇷 Sens transformacji i transformacje sensu: zmiany sensu aktywności w wymiarze biograficznym

Daniela Rodriguez (167-185)

🇵🇱 Transformacje w interakcjach: przykład relacji między rodzicami i dziećmi LGBT+

Katarzyna Gajek (186-204)

🇫🇷 Zmiana sposobów postępowania wobec drugiego związana ze znaczącymi doświadczeniami: przypadek menadżerów

Kim Vu (205-226)

🇵🇱 Transformacje życia profesjonalnego asystentów rodziny: komunikowanie doświadczeń

Izabela Kamińska-Jatczak (227-250)

🇵🇱 O „przepływach intelektualnych”: spotkania dialogowe

Marcin Kafar, Ewa Marynowicz-Hetka (251-274)

🇵🇱 Przekroje profesjonalności: reprezentacje versus transformacje

Lech Witkowski (275-298)

🇵🇱 Aktywność – twórczość – emocje. Przestrzenie transformacji i synergii

Halina Monika Wróblewska (299-316)

🇵🇱 Transwersalna analiza aktywności – znaczące doświadczenie badawcze

Izabela Kamińska-Jatczak (317-332)

🇫🇷 „Przygotować się do działania”, skoordynowany program badań inspirowany ideą „myślenie-transformacja”, pilotowany przez Katedrę UNESCO Instytutu Katolickiego w Paryżu

Jean-Marie Barbier, Martine Dutoit (333-339)

🇵🇱 Myśląc transformacje: przestrzenie uwspólniania podejścia epistemologicznego

Izabela Kamińska-Jatczak, Ewa Marynowicz-Hetka (340-352)

Komentarze

Ten post dostępny jest także w języku: angielski