Qualitative Sociology Review – nowy numer
Opublikowano: 12 lutego 2021
Nowy numer czasopisma naukowego Uniwersytetu Łódzkiego „Qualitative Sociology Review” Tom 17 No. 1 (2021) jest już dostępny on-line.
Tytuł zeszytu: Critically with Foucault: Anarchaeology of Education and Public Spaces
Czasopismo jest anglojęzyczną wersją numerów periodyku Przegląd Socjologii Jakościowej
Redaktor Naczelny
prof. dr hab. Krzysztof Tomasz Konecki
W najnowszym numerze polecamy
- Archeology as a Metaphor in Contemporary Culture
Jacek Woźny - Governmentality without Truth: An Essay on the Role of Foucauldian Thinking in a Post- Truth Society
Marek Czyżewski - Paradoxes of Doctoral Studies in Education Sciences in the Czech Republic
Miroslav Dopita, Jana Poláchová Vašťatková - Post-Foucauldian Discourse and Dispositif Analysis in the Post-Socialist Field of Research: Methodological Remarks
Magdalena Nowicka-Franczak - The “Illusion” of Social Research/ Action. Reflections on Neo-Colonial Pedagogy
Maciej Jabłoński - Archaeological, Alethurgical, and Dispositif Analysis: Discourse Studies on Higher Education in Poland from a Post-Foucauldian Perspective
Helena Ostrowicka - Writing Tales of the Future: Five “Balancing Acts” for Globographers
Hans Erik Næss - Continuing Social Constraints in Education Agency: The School Choices and Experiences of Middle- Class African American Families in Albany, NY
Paul Knudson - Life Strategies of the Parents of Children with Intellectual Disabilities in the Context of Mixed Social Situations
Jakub Niedbalski - Illuminating Existential Meaning: A New Approach in the Study of Retirement
Mattias Bengtsson, Marita Flisbäck
Komentarze
Ten post dostępny jest także w języku: angielski