NOWIS – nowy numer

Opublikowano: 13 listopada 2020
nowy numer

Polecamy nowy numer czasopisma naukowego Uniwersytetu Łódzkiego „Nauki o Wychowaniu. Studia Interdyscyplinarne” 2020, Tom 11, Nr 2. Tytuł zeszytu: „Ślady pamięci. Piśmiennictwo i instytucje oświatowo-edukacyjne: pierwsza połowa XX w. (red. Elżbieta Dubas).

Profil czasopisma Redakcja określa z perspektywy integralnego i kompleksowego analizowania zjawisk edukacyjnych, która wyłania się z dyscyplin humanistycznych i społecznych oraz specjalności pedagogicznych. Zamiarem zespołu redakcyjnego jest, by czasopismo inicjowało dyskusję na temat takiego właśnie oglądu zjawisk edukacyjnych i uczestniczyło w promowaniu refleksji dotyczącej nauk o wychowaniu oraz ich instytucjonalizacji.

Redaktor Naczelna prof. dr hab, Ewa Marynowicz-Hetka

W nowym numerze polecamy:

Dorastanie w okowach higieny i eugeniki w świetle piśmiennictwa Warszawskiego Towarzystwa Higienicznego na początku XX wieku

Aneta Bołdyrew

O kształceniu dziewcząt na początku XX wieku w przekazie periodyku „Świat Kobiecy”

Iwonna Michalska

Problematyka edukacji dziewcząt na łamach warszawskich czasopism ideowych dla kobiet (1907–1918)]

Małgorzata Krakowiak

Aktywne formy wypoczynku w czasopiśmie „Nasze Zdroje” (1910–1914)

Renata Bednarz-Grzybek

Czasopiśmiennictwo pedagogiczne organizacji nauczycielskich u progu Drugiej Rzeczypospolitej

Grzegorz Michalski

Edukacja i myśl pedagogiczna w Drugiej Rzeczypospolitej. W stuletnią rocznicę odzyskania niepodległości

Wiesław Jamrożek

Recepcja teorii pedagogicznej Marii Montessori w wychowaniu przedszkolnym w Drugiej Rzeczypospolitej

Joanna Sosnowska

Ogólnopolskie czasopisma andragogiczne w okresie międzywojennym (1918–1939)

Eleonora Sapia-Drewniak

Studium Pedagogiczne Uniwersytetu Jagiellońskiego (1921–1952): geneza, twórcy, znaczenie

Katarzyna Dormus

Problematyka oświaty ludu na łamach wybranych czasopism społeczno-kulturalnych Królestwa Polskiego w latach 1905–1918

Joanna Falkowska

Nowe kierunki w nauczaniu i wychowaniu prezentowane w „Ruchu Pedagogicznym” w dwudziestoleciu międzywojennym

Ryszard Ślęczka

Kulturotwórcza rola szkoły wiejskiej na przykładzie działalności Szkoły Powszechnej w Łopiennie w latach 1918–1939 (wybrane problemy)

Katarzyna Kabacińska-Łuczak

Popularyzacja idei nowego wychowania na łamach czasopisma „Wychowanie Przedszkolne”

Elżbieta Dolata

Działalność Komisji Kół Krajoznawczych Młodzieży Szkolnej w Polsce okresu międzywojennego

Elżbieta Magiera

Wychowanie państwowe i obywatelskie w praktyce szkolnej na przykładzie Państwowego Gimnazjum Męskiego im. A. Mickiewicza w Wilnie (1932/1933–1933/1934)

Stefania Walasek

Problematyka szkolnictwa zawodowego i dokształcającego w miesięczniku „Szkoła Zawodowa” w latach 1926–1935

Danuta Kocurek

Radomskie Towarzystwo Kursów Technicznych (1927–1939)

Kamila Cybulska

 

Komentarze

Ten post dostępny jest także w języku: angielski