Artur Modliński

Artur Modliński

Artur Modliński – doktor nauk ekonomicznych, adiunkt w Katedrze Zarządzania na Wydziale Zarządzania UŁ, kierownik Centrum Badań nad Sztuczną Inteligencją i Cyberkomunikacją, badacz w Międzynarodowym Centrum Badawczym CITAD w Lizbonie, ekspert w Fundacji R. del Bianco we Florencji oraz w Urban Sensorial Laboratory przy Uniwersytecie Lusiada. Prowadzi badania w obszarze zastosowania sztucznej inteligencji w zarządzaniu, komunikacji człowieka z maszynami oraz pracy wirtualnej.
Więcej

O kapitale marki w sposób nieoczywisty

Jeśli szukasz odpowiedzi na pytanie, dlaczego niektóre marki serwują nam kulinarne przepisy, a inne suche fakty i dane liczbowe – możesz rozważyć zakup tej książki.

Jeśli pragniesz wiedzieć, w jaki sposób marka zyskuje popularność w mediach społecznościowych – powinieneś tę książkę przeczytać.

Jeśli chcesz odkryć, dlaczego niektóre marki otrzymują tysiące komentarzy, stają się rozpoznawalne dla milionów użytkowników Internetu, a konsumenci nadal nie mają ich dosyć – tę książkę musisz nie tylko kupić i przeczytać, ale też mieć stale pod ręką!

 

Książka dr Małgorzaty Karpińskiej-Krakowiak cechuje się nowatorskim spojrzeniem na markę i jej kapitał w mediach społecznościowych. Nie jest to kolejna publikacja bazująca na prostych statystykach i trywialnych pytaniach, lecz na prawdziwych eksperymentach naukowych. Lektura autentycznie angażuje, dostarcza aktualnej wiedzy, inspiruje do prowadzenia własnych  badań. Całość okraszona jest praktycznymi przykładami, dzięki którym czytelnik z łatwością zrozumie, jak działają najbardziej aktualne teorie i modele z zakresu komunikacji.

Co rzadkie w dzisiejszej literaturze marketingowej, Kapitał marki w mediach społecznościowych. Perspektywa konsumenta pozwala nam zrozumieć działania największych marek nie tylko z punktu widzenia biznesowego. Autorka uwidacznia psychologiczne mechanizmy tego procesu – wyraźnie wskazuje, co w naszych głowach i nas samych odpowiada za myślenie o danej marce w konkretny sposób.

 
Autorka jest wnikliwą obserwatorką zachowań marek w mediach społecznościowych. Z konsekwencją antropologa zagłębiła się w środowisko niezliczonych interakcji. Przeanalizowała aż 800 przekazów pochodzących od marek i znalazła wśród nich niedostrzeżone wcześniej prawidłowości. Poczyniona praca zaowocowała publikacją jednego z najbardziej aktualnych opracowań na ten temat nie tylko na polskim, ale i światowym rynku wydawniczym.

 

Z książki dowiadujemy się, jak nasza osobowość i otoczenie wpływają na relacje łączące nas z różnymi markami – jak je poznajemy, postrzegamy i akceptujemy w zależności od naszych wcześniejszych doświadczeń. Ponadto autorka pokazuje, w jaki sposób reagujemy na ich zróżnicowaną aktywność w mediach społecznościowych i od czego nasza reakcja jest uzależniona. To cenna nauka nie tylko dla biznesu, ale także dla nas samych – współczesnych konsumentów. Zrozumienie tych mechanizmów pozwala nam myśleć bardziej racjonalnie, zauważać nasze błędy, być bardziej konsekwentnym w działaniu.

Po zapoznaniu się z pracą dr Karpińskiej-Krakowiak, czytelnik będzie dzielił przekazy marek na trzy kolory – czerwony, fioletowy i niebieski. Dowie się przy tym, czym jest przekaz achromatyczny oraz jak poziom konfliktu i autentyczności w przekazach marek wpływa na wskaźnik ich oglądalności w Internecie. Odbiorców tej książki jest wielu. Prowadzący kanały marek w mediach społecznościowych dowiedzą się, które z powyższych barw przybrać i co to dla nich oznacza. Konsumenci-obserwatorzy sprawdzą zaś, czy ich ulubione firmy faktycznie podążają drogą kapitału-sukcesu w środowisku wirtualnym. Jeszcze długo po lekturze czytelnik będzie na własną rękę ustalał „kolor” przekazu danej maki i sprawdzał, czy autorka miała rację. Sądzę, że po kilku godzinach tej wciągającej gry przyzna, że tak!

Każdy zainteresowany mediami społecznościowymi powinien to sprawdzić!

Komentarze

Ten post dostępny jest także w języku: angielski

30.01.2019

Inne teksty tego autora