Warsztaty z Geografii Turyzmu
Warsztaty z Geografii Turyzmu
Pragniemy poinformować, że od 2017 r. będzie się ukazywało czasopismo naukowe pt. Warsztaty z Geografii Turyzmu, wydawane przez Wydział Nauk Geograficznych Uniwersytetu Łódzkiego.
Tematyka czasopisma obejmuje prace o charakterze interdyscyplinarnym z szeroko rozumianej turystyki. Publikowane będą prace o charakterze: opisowym, przeglądowym, badawczo-problemowym, monograficznym, teoretycznego studium oraz aplikacyjnym – typu projekt lub eksperyment.
Czasopismo jest adresowane do młodych naukowców, głównie doktorantów zajmujących się problematyką turystyki, a także studentów pragnących opublikować wyniki swojej pracy magisterskiej, licencjackiej czy innej naukowej (np. dotyczącej udziału w konferencji bądź projekcie badawczym). W ten sposób pragniemy w środowisku akademickim ustanowić platformę współpracy dla bardzo młodych badaczy turystyki oraz tych, którzy dopiero myślą o sprawdzeniu się w tej życiowej roli.
Wydawnictwo będzie zawierać następujące działy:
- Od Redakcji
- Artykuły
- Recenzje (książek naukowych, popularnych, artykułów naukowych)
- Sprawozdania (z konferencji lub innych wydarzeń dydaktyczno-naukowych)
- Komunikaty i dyskusje (komunikaty o wydarzeniach dydaktyczno-naukowych odbywających się na
uczelniach, dyskusje nt. recenzji książek, sprawozdań, artykułów)
- Noty o Autorach (student/ka, rok studiów, rodzaj studiów, kierunek studiów, wydział, uczelnia,
zainteresowania, adres korespondencyjny – mail).
Zapraszamy do składania w naszym czasopiśmie artykułów oraz innych prac. Artykuły są recenzowane, z wymogami redakcyjnymi prosimy się zapoznać na stronie: http://turyzm.edu.pl/wydawnictwa.php?state=warsztaty.
Artykuły i inne prace prosimy przysyłać do końca czerwca 2017 r. na adres: jolanta.wojciechowska@geo.uni.lodz.pl.
Gorąco zapraszamy Młodych Adeptów Nauki do wymiany poglądów oraz prezentacji wyników swoich prac badawczych na łamach „Warsztatów z geografii turyzmu”. Jednocześnie prosimy o jak najszersze dzielenie się rzetelną informacją o czasopiśmie.
Z turystycznym pozdrowieniem,
dr hab. Jolanta Wojciechowska, prof. UŁ
redaktor naczelny
Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego
Wszystkie artykuły dostępne są w Otwartym Dostępie (Open Access) na licencji CC BY-NC-ND
Komentarze
O CZASOPIŚMIE
- Maksymalna objętość artykułu nie powinna przekroczyć 1 arkusza wydawniczego, zatem tekst z rysunkami, tabelami i bibliografią ma liczyć do 40 000 znaków ze spacjami.
- Skład w edytorze Word (doc, docx lub rtf) – czcionka Times New Roman, 12 pkt., interlinia 1,5.
- Artykuły winny zaczynać się krótką afiliacją (imię i nazwisko, nazwa uczelni lub reprezentowanej instytucji oraz e-mail, ew. telefon) i tytułem artykułu pisanym wersalikami.
- W określonym przez Autora miejscu w artykule powinny znaleźć się tabele, fotografie oraz rysunki (dodatkowo w oddzielnym pliku rysunki w oryginale – Corel, Excel). Wielkość rysunków musi być dostosowana do formatu B5 – pionowy nie może przekroczyć wymiarów w pionie 170 x 124 mm, a zastosowana w nich czcionka (Arial, Arial Narrow, Calibri) czytelna po zmniejszeniu do tego rozmiaru. Rysunki (mapy, wykresy itp.) podpisujemy pod spodem, stosując skrót Rys. i numerując cyframi arabskimi.
- Numer i tytuł tabeli wpisujemy nad tabelą. Szerokość tabel dostosowana do formatu B5, czyli pionowa może być do 124 mm szeroka – czcionka Times New Roman 10 pkt. Tabela w Wordzie (nie w Excelu), również włączona w tekst. Wyjątkowo można przesłać tabelę w poziomie (wówczas w oddzielnym pliku), ale tabela nie powinna przekraczać szerokości 170 mm (długość dowolna). W tabeli wyrazy w pierwszej linii główki i w boczku zawsze zaczynają się z wielkiej litery (nawet nazwy województwa).
- Cytowane w tekście prace (których notki bibliograficzne zamieszczamy na końcu w bibliografii, a nie w przypisach) zaznaczamy przez podanie nazwiska autora i roku wydania publikacji w nawiasie półokrągłym, np. (Warszyńska, Jackowski 1994). Nie wyróżniamy nazwisk czcionką (wersaliki, kapitaliki itd.).
- Spis literatury (Bibliografia) umieszczamy za tekstem podstawowym, wykonany według alfabetu (nazwiska autorów) i bez numerowania. Przykładowe formy zapisu:
- Przypisy należy umieszczać automatycznie na dole strony (pamiętając, aby tekst łącznie z przypisami nie przekraczał objętości 300 znaków ze spacjami).
- Do artykułu wymagane jest dołączenie na początku: Streszczenia – o objętości do 1000 znaków ze spacjami oraz Słów kluczowych – maksymalnie 5 , zaś na końcu artykułu – w języku angielskim: Summary i Keywords.
- Recenzje, sprawozdania, komunikaty i dyskusje powinny być kilkustronicowe (max. 5).
- Noty o Autorach mają zawierać następujące informacje: student/ka, rok studiów, rodzaj studiów, kierunek studiów, wydział, uczelnia, zainteresowania, adres korespondencyjny – mail). Mają być dołączane do każdej nadesłanej pracy (np. artykułu, recenzji czy sprawozdania).
Komentarze
CEJSH(The Central European Journal of Social Sciences and Humanities)