Opis produktu
Monografia zawiera analizę teoretyczną problemów internacjonalizacji o charakterze poznawczym i utylitarnym, a także prezentację badań przeprowadzonych w polskich i ukraińskich mikro, małych, średnich i dużych przedsiębiorstwach w związku ze sposobami ich internacjonalizacji. Oparcie rozważań na wynikach przeprowadzonych badań oraz zamieszczenie studiów przypadków daje możliwość konfrontacji dróg internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw ze znanymi w świecie modelami. Zasadniczą treścią publikacji jest opis i analiza internacjonalizacji przedsiębiorstw w kontekście jej modeli.
Autorka wychodzi poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając rosnącą rolę procesu internacjonalizacji w zarządzani u przedsiębiorstwami oraz dla gospodarki. Zasadniczym atutem książki jest wypełnienie luki w zakresie prezentacji sposobów internacjonalizacji polskich i ukraińskich przedsiębiorstw z uwzględnieniem ich wielkości, a także przeanalizowanie problemu od strony biznesu, instytucji naukowych i samorządowych.
Komentarze
Spis treści
Wstęp 7
Rozdział 1. Teoretyczne przesłanki internacjonalizacji przedsiębiorstw 15
1.1. Istota procesu internacjonalizacji 15
1.2. Definiowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw 24
1.3. Podłoże historyczne procesu internacjonalizacji 38
1.4. Stan współczesny i kierunki rozwoju internacjonalizacji 42
Rozdział 2. Internacjonalizacja przedsiębiorstw w analizach i badaniach literaturowych 49
1.1. Współczesne przedsiębiorstwa – uwarunkowania ich funkcjonowania 50
1.2. Motywy internacjonalizacji przedsiębiorstw 53
1.3. Bariery na drodze do internacjonalizacji 59
1.4. Strategie internacjonalizacji 63
1.5. Formy procesu internacjonalizacji 80
1.6. Modele internacjonalizacji 95
1.7. Metodyka procesu internacjonalizacji – analiza teoretyczna 123
1.8. Internacjonalizacja podstawowych elementów łańcucha wartości przedsiębiorstwa 137
Rozdział 3. Zarządzanie procesami internacjonalizacji przedsiębiorstw 147
1.1. Menedżerowie i ich rola w procesach internacjonalizacji przedsiębiorstw 147
1.2. Zarządzanie międzykulturowe w procesach internacjonalizacji 157
1.3. Zarządzanie międzyfunkcjonalne w procesie internacjonalizacji 163
Rozdział 4. Metodyka badań własnych 169
1.1. Przesłanki i tło badań 169
1.2. Cele, zakres, metodyka, struktura badań i narzędzia badawcze 171
1.3. Charakterystyka badań empirycznych wykonanych w Polsce 181
1.4. Charakterystyka badań empirycznych wykonanych na Ukrainie 184
Rozdział 5. Wyniki badań przeprowadzonych w Polsce 191
1.1. Wyniki badań przeprowadzonych w mikro‑ i małych przedsiębiorstwach (N = 105) 191
1.2. Wyniki badań przeprowadzonych w średnich i dużych przedsiębiorstwach – studia przypadków (N = 15) 213
1.3. Wyniki badań empirycznych procesu internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw – wnioski 247
Rozdział 6. Koncepcja internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw 277
1.1. Projekt organizacji procesu rządowego i samorządowego wsparcia dla internacjonalizacji przedsiębiorstw 277
1.2. Koncepcja sposobów internacjonalizacji polskich przedsiębiorstw – projekt 280
Rozdział 7. Wyniki badań przeprowadzonych na Ukrainie 289
1.1. Wyniki badań przeprowadzonych w ukraińskich mikro‑ i małych przedsiębiorstwach (N = 12) 289
1.2. Wyniki badań przeprowadzonych w średnich i dużych ukraińskich przedsiębiorstwach (N = 6) 306
1.3. Opinie instytucji naukowych, rządowych i samorządowych na temat procesu internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 317
1.4. Wyniki badań empirycznych przeprowadzonych na Ukrainie na temat internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw – wnioski 327
Rozdział 8. Koncepcja internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 349
1.1. Projekt organizacji procesu rządowego i samorządowego wsparcia dla internacjonalizacji przedsiębiorstw 349
1.2. Koncepcja sposobu internacjonalizacji ukraińskich przedsiębiorstw 353
Zakończenie 359
Bibliografia 373
Spis rysunków 389
Spis tabel 391
Spis wykresów 393
Abstract 395
Załączniki 397
Od Redakcji 451
Komentarze
Opinie
Na razie brak recenzji produktów.