Opis produktu
Pobierz pdf
Czytelnik otrzymuje autorską antologię przekładów najważniejszych współczesnych tekstów poświęconych kinu europejskiemu. Zamieszczone w książce artykuły podejmują kwestie specyfiki tego kina, jego relacji do kinematografii poszczególnych krajów Starego Kontynentu oraz jego związków z kinem hollywoodzkim i kulturą amerykańską. W analizach uwzględnione zostały nie tylko największe kinematografie europejskie, ale także mniejsze, jak holenderska czy czeska. Ponieważ zamieszczone teksty są stosunkowo nowe, Czytelnik ma także okazję zapoznać się z aktualnymi ujęciami metodologicznymi i tematycznymi filmoznawstwa, takimi jak badanie widowni, badanie produkcji, badanie kultury filmowej czy zagadnienia festiwali filmowych.
Komentarze
Spis treści
Od Redakcji 7
Victoria de Grazia, Kino europejskie i idea Europy 1925–1995 9
Deniz Göktürk, How modern is it? Ruchome obrazy Ameryki we wczesnym kinie niemieckim 29
Joseph Garncarz, Hollywood w Niemczech. Rola amerykańskich filmów w Niemczech w latach 1925–1990 47
Petr Szczepanik, Zniemczony Hollywood w Pradze. Recepcja „niemieckich wersji” a popularność filmów zagranicznych w praskich kinach na początku lat trzydziestych XX wieku 91
Francesco Bono, Italiener w Berlinie. Augusto Genina i firma produkcyjna Nero-Film 123
Maria Wyke, Neron: spektakle prześladowań i nadmiaru 139
Rob Kroes, Odrzucenie czy akceptacja? Hollywood w Holandii 179
John Sedgwick, Clara Pafort-Overduin, Znajomość zachowań widowni na podstawie danych statystycznych: Londyn i Amsterdam w połowie lat 30. XX wieku 203
Richard Maltby, ‘O’ jak obrzydliwe. Kultura amerykańska i angielska krytyka 225
Thomas Elsaesser, Sieć festiwali filmowych 241
Tino Balio, Rynek kina artystycznego w Nowym Hollywood 269
Wykaz źródeł 287
Komentarze
Opinie
Na razie brak recenzji produktów.