Spis treści
Mariusz Gołąb, Modne obrazy tekstów – Wstęp s. 7—13
R / I Moda i znak—czytanie kultury s. 15
Efrat Tseëlon, Modele przejścia: o przeobrażeniach kulturowej roli modelki s. 16—25
Anna Gomóła, Sieci wyobrażeniowe – pomiędzy kulturą i człowiekiem s. 26—33
Yuejin Liu, Tradycja Zuotu Youshi w kulturze i życiu społecznym Chin s. 34—45
Jakub Dziewit, Od „Powiększenia” M. Antonioniego do serwisu Maxmodels. Fotografia mody jako pole analizy narzędziowych uwarunkowań kultury s. 46—57
R / II FIgury, fantomy, wIzerunki s. 59
Xifang Zhao, Obecność i nieobecność statuy Konfucjusza na placu Niebiańskiego Spokoju s. 60—71
Dorota Sak, Transformacja sylwetki damskiej w modzie okresu PRL na podstawie analizy materiału tekstowego i fotograficznego zawartego w kwartalniku „Moda” s. 72—83
Marianna Michałowska, Artystka jako modelka, modelka jako manekin – o jednej fotografii Claude Cahun s. 84—97
Katarzyna Witas, Lalka w wielkim świecie mody s. 98—107
R / III Ciało jako narracja s. 109
Maxine Leeds Craig, Tańczący prezydenci s. 110—119
Anna M. Zarychta, Jak działają na nas rozwiane, długie włosy? Analiza wybranych okładek magazynów dla kobiet w świetle badań kulturowych i neuroestetyki s. 120—135
Martyna Nawrocka, Moda i ciało jako elementy konstruowania tożsamości w perspektywie posthumanizmu s. 136—145
Aleksandra Ciejka, Modne ciało na przestrzeni wieków. Kulturowa analiza figury modelki s. 146—159
Natalia Schiller, Modelka jako post, modelka jako karnawał – o resakralizacji ciała w kulturze ponowoczesnej s. 160—173
R / IV Przestrzeń ekspresji s. 175
Susan B. Kaiser, Miejsca mody a usytuowanie podmiotu s. 176—191
Adrianna Grudzińska-Pham, Trzecia płeć mody s. 192—203
Urszula Konarska, Maria Pawlicka, Anima czy Animus? Problem płci w cosplayu s. 204—223
Iwona Jastrzębska-Puzowska, Hobo, boho, grunge – od antyestetyki i kontestacji do „targowiska próżności” s. 224—229
Natalia Rezmer-Mrówczyńska Ciało i widowisko. Od ekspresji nagości do trashion s. 230—243
Tomas Pabedinskas, Moda jako wyraz tożsamości na scenie subkultury s. 244—253
R / V CzytanIe obrazów s. 255
Joanna Ślósarska, Triksterowski strój Anny Phreedom Messenger s. 256—263
Weronika Witosław, Semantyka kobiecego stroju w poezji polskiego baroku s. 264—273
Mariusz Gołąb, Kobiety, narracja i rzeczy naturalne czy rzecz natury? s. 274—301
Shoutong Zhu, Nośnik, styl, media: historyczna interpretacja kulturowych norm dramatu s. 302—315
Mariusz Bartosiak, Dynamika praktyk mody jako performansów kulturowych s. 316—325
Indeks nazwisk s. 327—335
Komentarze
Ten post dostępny jest także w języku:
angielski
Opinie
Na razie brak recenzji produktów.