Promocja!
Trzmielak-Marketing nowych

Marketing nowych technologii i produktów B+R

Opis produktu

Autorzy książki dokładnie analizują zagadnienia marketingu nowych technologii w koordynacji z procesem badawczo-rozwojowym. Określają unikalny proces marketingowy i pułapki związane z przełożeniem nowej technologii na nowy produkt. Ba­dają czynniki, które decydują o sukcesie handlowym produktów nowej technologii. Publikację można polecić uczestnikom kursów MBA oraz wszystkim biorącym udział w procesie komercjalizacji wiedzy i technologii.

Z recenzji Larry’ego Kilhama
– specjalisty zarządzania technologią z pięćdziesięcioletnim doświadczeniem jako technolog, członka zarządu spółek technologicznych, autora książek z zakresu przedsiębiorczości.

W dzisiejszym konkurencyjnym świecie szybkiego rozwoju produktów i szybko powstających technologii często wyzwaniem jest znalezienie i skoncentrowanie się na strategicznej wizji, konkurencyjnym pozycjonowaniu i powiązanych strategiach sprzedaży nowych technologii. Rynki nowych technologii produktowych są przesycone informacjami, intensywnym wysyłaniem wiadomości i szumem technologicznym. Dariusz M. Trzmielak i William Bradley Zehner przedstawiają w swojej książce wyrafinowane, a jednocześnie pragmatyczne badania, analizy i aktywne podejście do wprowadzania nowych technologii i powiązanych produktów na chaotyczny rynek globalny. Doskonała lektura dla doświadczonych profesjonalistów opracowujących i wprowadzających nowe produkty na obecne rynki, jak również dla przedsiębiorców opracowujących nowoczesne technologie w celu tworzenia nowych rynków.

Z recenzji Wayne’a Ronhaara
– lidera technologii z trzydziestopięcioletnim doświadczeniem w zarządzaniu, zajmującego się strategiami technologicznymi, rozwojem produktów i promocją,
założyciela i prezesa Cylentium – przedsiębiorstwa zajmującego się cyberbezpieczeństwem.

Dowiedz się więcej na naszym BLOGU.

Komentarze

Spis treści

Wprowadzenie 9

Rozdział I. Rozwój marketingu nowych technologii i produktów B+R 13
1.1. Zarządzanie efektami działalności B+R 13
1.2. Rozwój marketingu w sektorze B+R 17
1.3. Typy i rozwój nowych technologii i produktów B+R 23
1.4. Wiedza jako podstawowe źródło nowych technologii 28

Rozdział II. Strategie i modele rozwoju nowych technologii i produktów B+R, dyfuzja innowacji 33
2.1. Strategie pchania – push, i ciągnienia – pull 33
2.2. Wybrane modele transferu wiedzy, komercjalizacja technologii i dyfuzja innowacji 40
2.3. Niepewność otoczenia marketingowego nowych technologii i produktów B+R 47

Rozdział III. Instrumenty marketingu mix 55
3.1. Prototyp 55
3.2. Produkt – technologia 65
3.3. Cena i czynniki wpływające na decyzje cenowe 69
3.4. Promocja i selektywne budowanie przekazu informacyjnego 81
3.5. Dystrybucja, miejsce, kanały dystrybucyjne 87
3.6. Ludzie – kluczowy personel w procesie rozwoju nowych technologii 95
3.7. Procesy wdrożeniowe nowych technologii i produktów B+R 101

Rozdział IV. Koncepcje oceny dostępności rynku i wsparcia rozwoju nowych technologii i produktów B+R 109
4.1. Ocena gotowości technologicznej 109
4.2. Metodologie oceny potencjału i dostępności rynku 115
4.3. Koncepcje marketingowe wprowadzania nowej technologii na rynek 120

Rozdział V. Modele wprowadzenia technologii i produktów B+R 125
5.1. Licencjonowanie 126
5.2. Nowe przedsiębiorstwo 136
5.3. Konsorcjum badawczo-wdrożeniowe 140

Bibliografia 147

Spis tabel 155

Spis rysunków 157

Komentarze

Opinie

Na razie brak recenzji produktów.

Napisz pierwszą opinię o “Marketing nowych technologii i produktów B+R”

Tagi: , , ,