Polecany artykuł

Opublikowano: 7 czerwca 2021
1

Oryginalny postulat Howarda Bowena z 1953 r. głosi, że człowiek biznesu powinien rozumieć i uwzględniać tak dalece, jak jest to możliwe i rozsądne interes społeczny w decyzjach dotyczących: produkcji, sprzedaży, finansów, kwestii kadrowych i cenowych.

Współczesna literatura ekonomiczna i finansowa koncentruje się głównie na CSR jako silniku wartości firmy. Takie zawężenie może prowadzić do pogorszenia jakości CSR, a także do niedoceniania jego roli w realnym budowaniu dobrobytu.

Dlatego celem artykułu Anny Doś jest ukazanie roli CSR w osiąganiu poprawy dobrobytu poprzez uznanie odpowiedzialności społecznej biznesu za czynnik go budujący.

Tekst ukazał się w czasopiśmie naukowym Annales. Ethics in Economic Life i dostępny jest TUTAJ.

 

Komentarze

Ten post dostępny jest także w języku: angielski