Szkoła i polonistyka szkolna wobec przemian XXI wieku

Opublikowano: 6 maja 2020
cover_issue_557_en_US

Polecamy nowy numer czasopisma naukowego “Acta Universitatis Lodziensis. Folia Litteraria Polonica” Tom 56 Nr 1 (2020). Tytuł zeszytu: “Szkoła i polonistyka szkolna wobec przemian XXI wieku” (red. Jolanta Fiszbak).

Zamieszczone w prezentowanym tomie artykuły stanowią pokłosie rozważań konferencyjnych nt.Szkoła i polonistyka szkolna wobec przemian XXI wieku (Łódź 2017). Uporządkowane w pięciu kręgach problemowych: Potrzeby kształcenia językowego, Wykorzystanie technologii cyfrowych, Dydaktyka wartości, Zmiany i przezwyciężanie problemów wyraźnie oscylują wokół dydaktyki wartości oraz potrzeby stosowania w praktyce szkolnej możliwości, które dają współczesne technologie. Nie są to tendencje nowe, jednak niemal wszyscy autorzy tomu, wśród których wielu jest czynnymi praktykami, odwołują się zarówno do aksjologii (odnajdujemy ją w różnych konfiguracjach), jak i potrzeby mądrego wykorzystania w szkole technologii informacyjno-komunikacyjnych. Stąd celowe nawiązanie do zwrotu w badaniach nauk humanistycznych, które tak wiele zmieniło w humanistyce.
/Od Redakcji/
Wszystkie artykuły można przeczytać TUTAJ

 

Komentarze

Ten post dostępny jest także w języku: angielski