Jak rozprzestrzeniają się media?
Opublikowano: 25 września 2018
„Co się nie rozprzestrzenia – umiera” – taką ideę formułują autorzy książki “Rozprzestrzenialne media“. Szukając odpowiedzi na pytanie, jak funkcjonują media, Henry Jenkins, Sam Ford i Joshua Green mówią o dzisiejszych możliwościach rozpowszechniania idei oraz o tym, jak wpływa to na życie społeczno-kulturowe, biznes, politykę, a także na nasze codzienne działanie.
Odwołując się do licznych przykładów, autorzy badają, jakie cechy informacji sprawiają, że ludzie chcą ją rozprzestrzeniać, jaką ma to dla nich wartość, a także co sprawia, że po udostępnione treści sięgają inni.
Te pojedyncze, ale w konsekwencji masowe wybory internautów znacząco przeobrażają medialny krajobraz. Dlatego publikacją powinien być zainteresowany każdy użytkownik mediów, który chce świadomie odbierać – ale również – tworzyć i współtworzyć treści.
Na ten temat rozmawiać będą:
prof. Ewa Szczęsna, prof. Ryszard W. Kluszczyński oraz dr Michał Wróblewski (tłumacz książki).
Spotkanie poprowadzi prof. Jarosław Płuciennik.
Klubo-kawiarnia Niebostan
ul. Piotrkowska 17
9.10.2018
Godzina 18:00
Komentarze
Ten post dostępny jest także w języku: angielski