Fragment książki na portalu HRownia

Opublikowano: 30 marca 2018
Untitled design (26)

Prowadzone przez dziesięciolecia badania nie przyniosły jednoznacznej odpowiedzi, które cechy osobowości wyróżniają przedsiębiorców. Nie jest możliwe nakreślenie modelu „typowego przedsiębiorcy”, gdyż w zależności od rodzaju i formy działalności czy warunków otoczenia posiadane przez niego cechy mogą ułatwiać lub hamować efektywność podejmowanych działań. Można wyróżnić kilka wspólnych cech osobowości charakterystycznych dla przedsiębiorców – tj. potrzebę osiągnięć, skłonność do ryzyka, poczucie kontroli – nie są one jednak wiążące czy predysponujące do bycia przedsiębiorcą. Różnice między samymi przedsiębiorcami są często większe, niż gdy porównuje się ich do osób niebędących przedsiębiorcami. Przedsiębiorczość wymaga zbyt wielu różnych zachowań, aby dało się je sprowadzić do kategorii cech osobowości. Niewątpliwie przedsiębiorczość jest procesem, w którym tworzą się nowe organizacje, dlatego też pytanie stawiane przez wielu wcześniejszych badaczy: „Kto jest przedsiębiorcą?” jest źle postawionym pytaniem.

Zapraszamy do lektury fragmentu książki “Współczesna przedsiębiorczość a rozwój małych i średnich firm” Renaty Lisowskiej i Jarosława Ropęgi. Tekst można przeczytać w serwisie HRownia.

Książka ukazała się w serii wydawniczej Akademia Zarządzania i Finansów

 

 

 

 

Komentarze

Ten post dostępny jest także w języku: angielski